Opposition groups called for the closure of the TV channel 26 days after it was launched

Opposition groups called for the closure of the TV channel 26 days after it was launched

Owner Kavit ഉടമağlar announces that Turkish channel Ole TV has stopped broadcasting on December 26 – OlayTV

A private Turkish television, which explained the views Pro-Kurdish opposition Announced
For closing Within a month of its launch in Turkey,
The country regularly withdraws from attacks on media freedom.

Ole TV, owned by the majority Cavit Kaglar, a businessman and former minister, Began broadcasting on November 30, and had to stop its programs on Friday. This closure was announced live on the channel.

Government pressure

Kvit Kagler said the decision to withdraw the investment was made because the channel’s editorial line was too close to pro – Kurdish opposition, but the government accused the channel ‘s editor of pressuring him.

Sulaiman Sarilar, Executive Director of the channel, explained that the channel strives to maintain a balance between all components. Highly polarized Turkish society : “But we saw that we could not continue with this kind of expansion,” (Kagler) said. .

Neutrality abandoned

At the same time, Cavit Kagler alleged in a statement that OV TV had abandoned its neutrality and that the “pro-Kurdish party” was too close to the HDP’s line, which the government accused of being a “political showcase”. Kurdish separatists join PKK.

“I am active in center-right politics, I have served my country, and I have been disturbed by Ole TV editorial articles. I talked to my partner about it and I promised to bring other journalists to the channel and restore balance, ”he explained. “When he refused, I told him I could not continue and had to withdraw. “

Very poor student of press freedom

Turkey is constantly criticized for restricting media freedom, making it one of the worst countries in the world to imprison journalists, and 154th Reporters Without Borders in 180 countries.

The vast majority of the mainstream media are relatives or allies of President Recep Tayyip Erdogan.

“The closure of a television channel on its 26th day is a setback to media freedom and a new episode of stealing public access to information,” lamented MP Utku Kakiroser. Of the opposition CHP party. It is clear that the person in charge of the channel took such a decision under the pressure of the government. “



278

Shares

READ  "Joe Biden is on the verge of an economic revolution in America"
Written By
More from Cheryl Hines

Around 3,000 Cases In 24 Several hours For Initially Time In Delhi, Instances Cross 50,000

Delhi has been reporting in excess of 2,000 day-to-day circumstances for many...
Read More

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *